Tigarile biodegradabile umplute cu seminte, devin copaci dupa ce sunt aruncate

10557419_1504868283061471_6266065319054494896_n__880

Sursa: Bored Panda

Dintre toate deseurile aruncate la intamplare pe strazi, cel mai mult ma deranjeaza chistoacele de tigari. Se gasesc peste tot si fiind prea mici, salubristii   ″uita″ sa le mature.

Acestea sunt inestetice si poluante pentru mediu, avand in componenta lor, pe langa materialele biodegradabile (hartie, cenusa, tutun) si plastic.

Sub sloganul ″Recycle isn´t working, it´s time to treecycle!″ o organizatie din India, Karma Filter Tips a gasit solutia pentru aceasta problema: a creat filtrele biodegradabile, umplute cu seminte care cresc oriunde sunt aruncate resturile de tigara. Astfel, noile tigari nu mai polueaza mediul ci contribuie la protejarea lui.

Karmasproutin2__880

Sursa: Bored Panda

Fabricate dintr-o pasta biodegradabila, fara a fi utilizate substante chimice, noile filtre protejeaza semintele de caldura si nicotina. In plus, noile tigari sunt concepute ″sa hraneasca semintele″ in cele mai rele conditii.

10491976_1591326817748950_4460443830739567680_n

Sursa: Bored Panda

Mai multe informatii gasiti pe pagina oficiala de Facebook a organizatiei.

Puteti citi si:

Chistoacele de tigara transformate in peleti de plastic de o companie americana

Pahare biodegradabile de cafea, care devin copaci dupa ce sunt aruncate

Pahare biodegradabile de cafea, care devin copaci dupa ce sunt aruncate

In 2014, au fost vandute atat de multe pahare incat ar putea forma un lant care sa inconjoare pamantul de 10 ori. Majoritatea au ajuns la gropile de gunoi fiindca nu sunt reciclabile.

stire 4 mar pahar 1

Sursa: Think Outside the Box

Pentru a reduce impactul negativ al paharelor nereciclabile, compania americana Reduce.Reuse.Grow a proiectat un model de pahare biodegradabile de cafea, impregnate cu seminte care pot fi plantate dupa utilizare.

Paharele de cafea sunt obiectul unei campanii în derulare pe platforma Kickstarter, pentru a strânge banii necesari ca să devină un produs disponibil pe piaţă. În pereţii paharelor se vor afla seminţe de diferite feluri, în funcţie de locul unde se vor comercializa paharele, iar clienţii care le vor cumpăra vor fi încurajaţi să le planteze după ce au consumat cafeaua (în loc să arunce paharele la gunoi) ori să returneze paharele localului de la care le-au cumpărat, pentru ca acesta să planteze seminţele. În acest fel, paharele de cafea se vor transforma, în timp, în copaci.

stire-4-mar-pahar-2

stire-4-mar-pahar-3

Sursa: Think Outside the Box

Mai multe detalii despre proiect gasiti in materialul video de mai jos.

Bump Mark – eticheta revolutionara care poate reduce risipa alimentara

ae27d222-aeda-41ff-a02a-766c7395570b-620x372

Eticheta Bump Mark are forma triunghiulara si poate fi observata in coltul stanga sus. Sursa: The Guardian

In general, datele de expirare de pe etichete sunt orientative, majoritatea alimentelor putand fi consumate si la cateva zile sau chiar saptamani dupa perioada de valabilitate.

Cu toate acestea, frica de a consuma alimente care isi pierd valabilitatea reprezinta unul din factorii determinanti ai risipei alimentare.

Designerul britanic Solveiga Pakstaite a dezvoltat  o eticheta alimentara realizata din gelatina, bio-reactiva care ne „anunta” intr-adevar cand alimentele expira. In timp ce realiza o cercetare despre modul in care oamenii orbi folosesc transportul public, Pakstaite si-a pus intrebarea cum pot verifica persoanele nevazatoare data de expirare a alimentelor.

Rezultatul curiozitatii sale este o inventie numita Bump Mark; o etichetă care se atașează ambalajelor produselor alimentare și care isi schimba forma atunci când produsul se deteriorează. În cazul în care produsul alimentar este proaspăt, eticheta este netedă și curbata, in schimb, cand alimentele incep sa se deterioreze apare un „cucui” de plastic atunci cand ambalajul este atins.

Gandita initial ca o alternativa pentru oamenii orbi, noua eticheta poate inlocui cu succes etichetele traditionale. Tanara de 22 de ani, absolventa a sectiei de design industrial si tehnologie din cadrul Universitatii Brunel sustine ca noua eticheta va da o indicatie mai precisa cu privire la prospetimea alimentelor si va salva de la eliminare produse care sunt in continuare comestibile, in ciuda expirarii valabilitatii de pe etichetele conventionale.

O treime din alimentele produse la nivel mondial sunt aruncate la gunoi, 100 de milioane aruncate doar in Europa

Potrivit guvernului britanic, 4 milioane de tone de alimente sunt aruncate la cos in fiecare an in Marea Britanie, majoritatea fiind comestibile. Iar problema este raspandita la nivel mondial. Organizația ONU pentru Alimentație și Agricultură estimează că o treime din toate alimentele care sunt destinate consumului uman este pierdut; dintre acestea cel mai des ajung la cosurile de gunoi fructele si legumele.

În Europa, în jur de 100 de milioane de tone de alimente sunt aruncate în fiecare an.

„Doar o treime din persoanele cu deficiențe de vedere au un loc de muncă plătit, astfel încât ceilalți sunt nevoiti să supraviețuiască cu costuri foarte mici și nu-si pot într-adevăr permite să arunce alimentele. De asemenea, ei nu vor să se îmbolnăvească si sunt cu siguranta foarte prudenti, dar realizeaza cati bani pierd, nu doar alimente”.

„Am știut imediat că aceasta soluție n-ar putea ajuta oamenii orbi pentru că nici un retailer nu va fi dispus sa cheltuiasca bani pentru sprijinirea acestui grup foarte mic, din pacate. Atunci m-am intors la intrebarea mea initiala „Cum știu oamenii orbi când expiră alimente lor”, iar apoi m-am gândit: „Cum știe cineva?” Avem incredere in aceste date care sunt puse in mod aleatoriu si nimeni nu stie de fapt, cand expira alimentele si de aceea aruncam atat de multa mancare”, a adaugat designerul.

Cum functioneaza eticheta

0c5804032c9340321772971f1dbfaaad

Sursa: Behance

Pakstaite  a dezvoltat dispozitivul folosind gelatină, un produs alimentar făcut din oase de animale și folosit de obicei ca agent de ingrosare pentru deserturi. Când este asezata pe deserturi, gelatina devine un jeleu solid, dar se transformă în lichid atunci când expiră.

Inventia Bump Mark apare în colțul pachetelor alimentare ca un triunghi modest. Se compune dintr-un pod stratificat: pe partea de jos este o foaie de plastic cu umflături pe ea, care este apoi acoperita cu o soluție de gelatină și sigilata. Gelatina, fiind un material organic, se deteriorează în același ritm precum produsele alimentare, aflate sub ambalaj.

Deci, atunci când gelatina devine lichida, înseamnă că mâncarea s-a deteriorat. Atunci umflaturile de plastic pot fi simțite în partea de jos a triunghiului, deoarece „tamponul” din jeleu nu mai exista. In plus, gelatină imită reacția produsului alimentar la schimbarea temperatrii. În cazul în care se păstrează la rece, acesta va rămâne solida pentru mai mult timp, dacă este pastrat în condiții mai calde, se va deteriora mai repede, la fel cum s-ar intampla cu o bucată de carne.

Eticheta Bump Mark ar urma sa fie lipita de ambalaj o data cu ambalarea produsului. In acest fel ea va ”monitoriza” alimentul din momentul ambalarii si ar urma sa se deterioreze in acelasi timp cu acesta.

Mai multe informatii despre eticheta gasiti aici.