Un designer din Singapore a gasit o alternativa pentru milioanele de capsule de cafea aruncate anual
Popularitatea aparatelor de cafea pentru acasă a dus, inevitabil, la o creștere a cantității de deșeuri de ambalaje generate de iubitorii de cofeina.
Eason Chow, un designer de 25 de ani din Singapore a realizat un produs inovator care ar putea fi solutia perfecta pentru a rezolva problema milioanelor de capsule care sunt aruncate in fiecare an dupa utilizare – „cuburile” de cafea acoperite cu zahar, care se dizolva in apa.
Chow a luat ca sursa de inspiratie pentru realizarea produsului, dulciurile acoperite cu zahar care se gasesc in automatele de tip „gumball”.
Cum este conceput produsul?
Granulele de cafea sunt acoperite cu lapte praf apoi sunt „scufundate” in zahar pentru a crea o „capsula” revolutionara care nu are nevoie de ambalaje.
Designerul asigura ca învelișul de zahăr va fi conceput în diferite grosimi și arome pentru a satisface toate gusturile; in plus, el a creat si un filtru de cafea pentru a procesa noile capsule.
Produsul, numit Droops, se afla inca in stadii incipiente, insa Chow afirma ca noile „capsule” vor costa in jur de £4 (aproximativ 24,66 RON)/ per pachet iar filtrul de cafea va costa £80 (aproximativ 493 RON).
Chow declara ca „Inspirația pentru acest proiect a venit observand cate ambalaje inutile sunt generate de masinile de cafea care folosesc capsule.”
Designerul atrage atentia ca cele mai multe masini de cafea sunt foarte industrializate si facute sa proceseze cafea „din comoditate” si neglijeaza importanta responsabilitatii sociale in utilizarea unui produs. De aceea, doreste ca noul filtru de cafea sa fie un punct de referinta care identifica si exemplifica importanta acestor elemente.
Capsulele de cafea, o problema neglijata
• În mod normal, capsulele conventionale de cafea sunt realizate din materiale reciclabile – cum ar fi aluminiu sau plastic – dar sunt rareori reciclate.
• Potrivit Zero Waste Europe, aproximativ 10 miliarde de capsule de cafea au fost vandute la nivel mondial in 2010, din care o zecime doar in Italia. 12 000 de tone de capsule care ar fi putut fi reciclate au fost depozitate de italieni.
• Ca urmare a cresterii acestei probleme, Nespresso a lansat o campanie de incurajare a clientilor sa recicleze capsulele.
• Și compania Tassimo a incheiat un parteneriat cu organizatia TerraCycle pentru a salva capsulele de la depozitare. Există 323 de puncte publice de colectare a capsulelor in Marea Britanie si mai mult de 7 milioane de ambalaje Tassimo au fost salvate de la depozitare in UK.
• Organizatia TerraCycle reciclează capsulele Tassimo si le transforma in produse utile.
Puteti citi si:
Pahare biodegradabile de cafea, care devin copaci dupa ce sunt aruncate
AgriDust – proiectul care transformă deșeurile alimentare în ambalaje și ghivece
Bump Mark – eticheta revolutionara care poate reduce risipa alimentara