2

Patrick Wiedemann, CEO RLG – Soluții pentru evitarea fraudării Sistemului Garanție-Returnare (SGR) în România

2

Sursa foto: prezentare Patrick Wiedemann – Econet meetings

Acum ceva timp scriam un articol despre riscurile SGR prezentate de Gheorghe Loloiu, Director General Reverse Logistics Group (RLG)România în cadrul Forumului pentru mediu și soluțiile propuse de RLG pentru îmbunătățirea sistemului.

Prezent în cadrul „Econet meetings – oportunitățile și provocările implementării sistemului garanție-returnare în România” din data de 6 iulie 2022, un eveniment organizat de Higgins și Camera de Comerț Româno-GermanăAHK Romania în cadrul Hotspot Workhub, Patrick Wiedemann, CEO Reverse Logistics Group a prezentat câteva dintre provocările implementării SGR în Germania și a oferit soluții concrete pentru reducerea acestor riscuri în România.

RLG face parte din Grupul Reconomy, lider în furnizarea de tehnologie bazată pe servicii centrate pe economia circulară. RLG va dezvolta sistemul IT pentru implementarea SGR în Scoția începând cu 1 ianuarie 2023 (termenul de finalizare a soluției IT este de 18 luni). Scoția va lansa Sistemul de Garanție-Returnare pe 16 august 2023. Acesta va fi primul program de acest fel lansat în Marea Britanie.

În România, RLG (anterior denumită CCR) este prezentă din anul 2008, asigurând servicii complete privind transferul de responsabilitate pentru producătorii de echipamente electrice și electronice, precum și de baterii și acumulatori.

Având în vedere realitatea românească în ceea ce privește pregătirea SGR:

  • Termenul nerealist de demarare a sistemului – 1 octombrie 2022
  • Obligativitatea introducerii codului unic de identificare a ambalajelor incluse de SGR
  • Conform legislației în vigoare, doar retailerii cu spațiu mai mare de 200 mp vor fi obligați să asigure colectarea ambalajelor incluse în sistem SGR
  • Există peste 80.000 de mici comerciați în țară (față de un total de 3.500 supermarketuri)
  • Micile magazine ar trebui integrate în rețeaua de colectare SGR deoarece acoperă 50% din piață
  • Comoditatea consumatorilor impune obligativitatea ca punctele de predare să se afle în proximitate/ să fie ușor accesibile pentru consumatori
pw rlg

Sursa foto: Ecoteca -Patrick Wiedemann – Econet meetings

Principalele provocări ale sistemului vor fi în viziunea dl Wiedemann:

  • Logistica (mai ales în ceea ce privește colectarea manuală)
  • Utilizarea limitată a RVM-urilor în unele zone
  • Costurile ridicate de achiziționare și gestionare a acestora
  • Riscuri ridicate de fraudare a sistemului
1 1

Sursa foto: captură prezentare Patrick Wiedemann – Econet meetings

Soluții oferite de RLG pentru reducerea fraudei în sistemul tradițional cu cod de bare

Utilizarea serviciilor IT de verificare, analiză și raportare oferite de Microsoft:

  • Business Analytics
  • Microsoft Power BI în combinație cu SSRS (SQL Server Reporting Services)
  • Identificarea și abordarea fraudei în timp real datorită capabilităților Azure Analytics Services

Opțiune: SMART SGR pentru a preveni frauda

▪ Codul unic asigură autenticitatea produsului și protecția clienților

▪ Frauda zero (>99%) este posibilă numai cu o verificare în doi factori

(cod individual și marcaj de securitate)

▪ Codurile nu pot fi tipărite și scanate pentru a solicita rambursarea; sunt valabile doar o dată ce sunt înregistrate și puse pe piață

▪ Codarea unică asigură că sticlele pot fi returnate o singură dată

▪ Oferă un nivel de securitate ridicat împotriva unui potențial hacker: Frauda necesită nu numai manipularea datelor, ci și furtul fizic din containere cu un marcaj de securitate valabil.

▪ Depozitul este legat de un articol fizic, nu de o etichetă.

▪ Odată ce este detectată o practică necorespunzătoare, codul poate fi urmărit.

coduri de bare

Sursa foto: captură prezentare Patrick Wiedemann – Econet meetings

Soluții oferite pentru mini-market-uri

Dispozitiv portabil (similar cu dispozitivul de scanare a produselor din supermarket-uri)

  • Scanner de înaltă calitate și bazat pe camere de viteză
  • Nu este necesar un efort semnificativ de dezvoltare
  • Verificarea produsului în timp real (spre deosebire de verificarea bazei de date)
  • Opțional – imprimanta de bonuri/bonoane
  • Posibilitate opțională de a strivi ambalajele după scanare

Aplicație mobilă B2B

  • Adaptat la orice mediu
  • Verificarea produsului în timp real față de baza de date
  • Personalizarea aplicației este necesară
  • Posibilitate opțională de a strivi ambalajele după scanare

Beneficiile pentru mini-market-uri

  • Validare la punctul de întoarcere, nu la centrul de numărare
  • Posibilități de compactare
  • Reducerea costurilor logistice

Altă soluție pentru mini-market-uri: plasarea de RVM-uri (Reverse Vending Machines) simplificate și adaptate la spațiul redus din cadrul acestor magazine.

rvm uri simple

Sursa foto: captură prezentare Patrick Wiedemann – Econet meetings

 

Articol scris in colaborare ECOTECA – www.ExpertDeseuri.ro

 

Puteți citi și:

Gheorghe Loloiu, RLG România – Care sunt riscurile implementării Sistemului Garanție-Returnare (SGR) și cum pot fi evitate

Încă un proiect de Ordonanță privind implementarea SGR se află în dezbatere publică

Ministerul Mediului a lansat în dezbatere publică o Hotărâre pentru modificarea și completarea HG nr. 1074/2021 privind SGR – Sistemul Garanție-Returnare

Termenul de 1 octombrie 2022 pentru demararea Sistemului Garanție – Returnare (SGR) pare tot mai nerealist – De ce? Au explicat reprezentații RetuRO în cadrul Forumului de Mediu

În ce stadiu sunt pregătirile pentru implementarea Sistemului Garanție – Returnare (SGR) – Va fi demarat la data de 1 octombrie 2022?

Sistemul Garanție – Returnare (SGR) – Ce măsuri sunt necesare pentru a deveni funcțional. Acum nu e.

Bună practică – Sistemul Garanție-Returnare (SGR) în Lituania – cum funcționează la 6 ani de la implementare

Și Bulgaria va introduce Sistemul Garanție-Returnare (SGR) – În ce stadiu se află acum